تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/12/14 - 22:58
کد خبر: 463563

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

آزمون آیلتس در ایران الکترونیکی می شود/ متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش بخوانند

آزمون آیلتس در ایران الکترونیکی می شود/ متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش بخوانند

مرور اخبار امروز شامل موضوعات متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش بخوانند و آزمون آیلتس در ایران الکترونیکی می شودو اصابت و انفجار مواد منفجره به دیوار مدرسه در کامیاران و فعال دانشجویی: دشمنان در ادامه جنگ ترکیبی امنیت روانی دانش‌آموزان را نشانه گرفته اند و دیگر اخبار که به بررسی آن می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مرور اخبار امروز شامل موضوعات متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش بخوانند و آزمون آیلتس در ایران الکترونیکی می شودو اصابت و انفجار مواد منفجره به دیوار مدرسه در کامیاران و  فعال دانشجویی: دشمنان در ادامه جنگ ترکیبی امنیت روانی دانش‌آموزان را نشانه گرفته اند  و دیگر  اخبار که به بررسی آن می پردازیم.

 فعال دانشجویی: دشمنان در ادامه جنگ ترکیبی امنیت روانی دانش‌آموزان را نشانه گرفته اند

 محمدامین علیدادی عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: در جنگ ترکیبی اخیر پس از شکست پروژه ایجاد آشوب خیابانی، دشمنان این مرز و بوم با استفاده از تمامی امکانات‌شان و با تمامی روش‌های ممکن به دنبال ادامه این جنگ در زمینه‌های دیگر و ناامید ساختن ملت ایران از آینده کشورشان هستند.

وی افزود: در ادامه این روند و در ماه‌های اخیر شاهد مسمومیت‌های سریالی در مدارس و خوابگاه‌های دخترانه هستیم. قطعاً این اقدامات نمی‌تواند توسط نظامی صورت بگیرد که در طول عمر ۴۴ ساله خود، نرخ باسوادی زنان ایرانی را از ۲۴ درصد به ۸۵ درصد رسانده و با تمام توان، شرایط را برای تحصیل بانوان فراهم کرده است.(جزئیات بیشتر)

اصابت و انفجار مواد منفجره به دیوار مدرسه در کامیاران

هشت دانش آموز این مدرسه به دنبال استنشاق دود سفید ناشی از انفجار ترقه فکر کردند دچار مسمومیت شدند که با تماس مسوولان مدرسه با اورژانس فوریت‌های پزشکی روانه بیمارستان شدند.

گزارش ها حاکیست از هشت دانش‌آموزی که به بیمارستان منتقل شدند، هفت نفر در همان ساعت اولیه ترخیص و آخرین نفر هم کمی بعد مرخص شد.(جزئیات بیشتر)

متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش بخوانند

 بر اساس اعلام سازمان سنجش، ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش که از روز چهارشنبه ۱۰ اسفند شروع شده است تا روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ادامه دارد و مدت ثبت‌نام به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

هزینه‌های ثبت‌نام

بر این اساس، متقاضیان واجد شرایط باید به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و پس از پرداخت هزینه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریالی، به ثبت‌نام خود اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

آزمون آیلتس در ایران الکترونیکی می شود

دکتر عبدالرسول پورعباس درباره اینکه آیا یکی از مسائل آزمون آیلتس تقلب‌هایی نظیر جایگزینی افراد بود، گفت: خیر مسئله آزمون آیلتس به موضوع بازنگری کلی در آزمون‌های زبان باز می‌گردد.

وی افزود: ما در سازمان سنجش مسیر فرآیند الکترونیکی شدن آزمون‌ها را دنبال می‌کنیم و لازم بود نگاه مجددی به فرآیند اجرایی آزمون آیلتس داشته باشیم و از همین رو مذاکراتی با طرف خارجی داشتیم آنها هم به این توافق رسیدند و به زودی سفری به ایران خواهند داشت و مراکز مورد وثوق سازمان سنجش آموزش کشور که امکان برگزاری آزمون به صورت الکترونیک دارند را بازدید می‌کنند.(جزئیات بیشتر)

 آخرین روز کاری دانشگاه آزاد در سال جاری اعلام شد

بخشنامه تعطیلی پایان‌سال و ایام نوروز ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اعلام شد.

طبق بخشنامه فوق، تمام فعالیت‌های اداری و غیرآموزشی واحد‌های دانشگاه آزاد تا ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه خواهد بود و تعطیلات سالانه نوروزی دانشگاه آزاد تا روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ است.(جزئیات بیشتر)

 آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

 فرایند ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی رشته‌های داروسازی از امروز یکشنبه ۱۴ اسفند آغاز می‌شود.

فرایند ۸ روزه ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی رشته‌های داروسازی از امروز یکشنبه ۱۴ اسفند  آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه ۲۱ اسفند ادامه دارد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این آزمون در تابستان سال آتی یعنی روز پنج‌شنبه ۲۹ تیر ماه برگزار خواهد شد. براساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، این آزمون نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی داشته است که بر این اساس، درس «استعداد تحصیلی» از مواد امتحانی آزمون امسال حذف شده و آزمون شامل ۳۰ سوال به زبان انگلیسی است که شامل پرسش‌های تخصصی و عمومی می‌شود.(جزئیات بیشتر)

مجلس برای بررسی مسمومیت دانش آموزان کمیته ویژه تشکیل می دهد

 محمد صالح جوکار ،رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهاو شوراها، امنیت، آموزش و بهداشت تشکیل شود. ان شاءالله همین امروز این کمیته تشکیل جلسه خواهد داد.

او همچنین از نشست رییس مجلس با روسای کمیسیون های مجلس پیرامون بودجه ۱۴۰۲ خبر داد.(جزئیات بیشتر)

تکذیب مسمومیت دانش‌آموزان و معلمان یزدی

سیدمحمدرضا مدرسی در گفت‌و‌گو با تسنیم در یزد با اشاره به شایعه مسموم شدن تعدادی از دانش‌آموزان در یزد گفت: بلافاصله پس از اعلام این شایعه و خبر اورژانس به محل اعزام شد و ما هم در لحظات اول به محل اعلام شده رفتیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هیچ مسمومیتی برای هیچ شخصی به وجود نیامده و در حال حاضر تمام معلمان و دانش آموزان مدرسه اعلام شده در سلامت کامل هستند.

فرماندار یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی به دنبال شایعه پراکنی و ایجاد ترس در میان خانواده دانش‌آموزان هستند اما خوشبختانه هیچ مشکلی وجود ندارد.(جزئیات بیشتر)

آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی داروسازی

با اعمال تغییر آزمون دوره‌های دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) وزارت بهداشت، آزمون دکتری تخصصی داروسازی از رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی جدا شد.

آزمون دوره‌های دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های داروسازی به صورت جداگانه در ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی رشته‌های داروسازی از ۱۴ تا ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱ انجام می‌گیرد.(جزئیات بیشتر)

مدارس تا پایان سال غیرحضوری می‌شوند؟

ماجرای سریالی مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس و نگرانی‌هایی که از این بابت به وجود آمده است، موجب شد برخی از افراد پیشنهاد مجازی شدن مدارس را مطرح کنند؛ موضوعی که البته در دوره کرونا و بارش برف و آلودگی هوا به وفور انجام شد و در نهایت یک روز وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که دیگر مدارس با هر موضوعی غیرحضوری نخواهد شد.(جزئیات بیشتر)

مسمومیت جدید دختران دانش‌آموز

 در ادامه مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر، پس از اتفاق روز گذشته در بجنورد، مرکز خراسان شمالی که طی آن ۳۱ نفر از دانش آموزان مدرسه ای به دلیل سوزش چشم، سردرد و علائم خفیف تنفسی به بیمارستان منتقل شدند، این بار اتفاقی مشابه در مرکز شهرستان اسفراین، سومین شهر پر جمعیت استان خراسان شمالی رخ داد.

سید جواد ایلالی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی با تایید این خبر اظهار کرد: اتفاقی مشابه روز گذشته که در بجنورد روی داد، امروز در اسفراین رخ داد و تعدادی از دانش آموزان علائمی خفیف از بدحالی دارند.(جزئیات بیشتر)

روایت رئیس اورژانس از مسمومیت‌های دانش‌آموزان

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: نیروهای اورژانس فقط در بحث خدمات‌رسانی و انتقال دانش‌آموزان به مراکز درمانی حضور دارند.

وی با اشاره به مأموریت معاون درمان وزارت بهداشت در موضوع پیگیری علل مسمومیت دانش‌آموزان افزود: یک کمیته علمی با بهترین متخصصان سم‌شناسی و بالینی مشغول کار هستند.(جزئیات بیشتر)

آغاز ثبت نام دانشجوی بدون آزمون ارشد و دکتری پیام نور

 فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه پیام نور در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲به همراه دفترچه راهنما و جدول رشته های تحصیلی اعلام شد.(جزئیات بیشتر)

۳۷ دانش آموز تبریزی با علائم مسمومیت راهی بیمارستان شدند

 جعفری روحی، اظهار کرد: امروز یکشنبه چهاردهم اسفند ماه تعداد ۳۷ نفر از دانش آموزان تبریزی تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح، با علائم مسمومیت تحت نظر پزشکی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: طی تماس صورت گرفته از سوی مدارس با اورژانس ۱۱۵ تبریز بلافاصله همکاران ما سریعاً  در محل حاضر شدند که از ۳۷ نفر دانش آموز با علائم مسمومیت تعداد ۲۷ نفر با علائم مسمومیت به مراکز درمانی انتقال داده شدند که این عزیزان در حال درمان هستند.(جزئیات بیشتر)

پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی بودجه رفاهی دانشجویان در لایحه بودجه

 رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر اینکه بودجه این سازمان برای سال آینده حدود یک سوم تا ۵۰ درصد رشد داشته است، گفت: این مبلغ کافی نیست و دانشگاه‌های ما نیازمند یک جهش در افزایش بودجه سال آینده هستند.

دکتر هاشم داداش پور ضمن بیان مطلب اظهار کرد: بودجه سال آینده حوزه رفاهی دانشجویان هنوز قطعی نشده است چرا که رقم این بودجه در کمیسیون تلفیق مدام تغییر می‌کند و نمی‌توان به طور دقیق در مورد آن اظهار نظر کرد.(جزئیات بیشتر)

برترین دانشگاه‌ها در جذب دانشجویان بین‌الملل فردا معرفی می شوند

 محمد جواد سلمانپور معاون بورس و امور دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان درباره اولین جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی گفت: اداره کل امور دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان با هدف گفتمان سازی در حوزه جذب دانشجویان بین‌المللی، معرفی ظرفیت‌های آموزش عالی کشور جهت تحصیل، ایجاد موازنه در جریان مهاجرت‌های علمی دانشجویی و شبکه‌سازی برای گسترش زیست بوم کنش‌گران جذب دانشجویان بین‌المللی اقدام به برگزاری جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی کرده است.(جزئیات بیشتر)

توطئه مسموم کردن دانش‌آموزان جنایت ضدبشری است

رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیات دولت، با اشاره به گزارش وزیر اطلاعات از بررسی و پیگیری مساله مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی شهرها، اظهار داشت: توطئه جدید دشمن برای ایجاد دلهره در دل دانش‌آموزان، فرزندان عزیز و والدین آنها جنایت و اقدامی ضدبشری است.(جزئیات بیشتر)

جمعی از اساتید دانشگاه‌های تهران از عسلویه بازدید کردند

 با هماهنگی سازمان بسیج اساتید کشور جمعی از اساتید دانشگاه‌های تهران امروز یکشنبه با حضور در عسلویه از پالایشگاه ششم پارس جنوبی و پتروشیمی‌های نوری، جم، پردیس و بندر پتروشیمی پارس بازدید کردند.

در این بازدید اساتید با توانمندی‌های متخصصین صنعت پتروشیمی و گاز در حوزه داخلی‌سازی و خودکفایی در طراحی، ساخت، نصب، راه‌اندازی و بهره برداری از واحدهای گاز و پتروشیمی آشنا شدند.

منطقه ویژه عسلویه تبلور باور «ما توانستیم» است. در این بازدید کارشناسان پالایشگاه‌های جنوب کشور با اشاره به اینکه ایران به اندازه نصف اروپا و بخشی قابل توجهی از چین گاز مصرف می‌کند بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف تأکید کردند.(جزئیات بیشتر)

۱۵ کارگروه جهت ارتقای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تشکیل شد

رشید جعفرپور قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، از تشکیل کارگروه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

وی گفت: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برخی از مهمترین نظام مسائل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها را اخذ و با توجه به ظرفیت معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها احکام دبیران کارگروه‌ها را صادر کرد.(جزئیات بیشتر)

سند دانشگاه اسلامی اجرایی نشده است

 مراسم معارفه مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زابل با حضور و معاون فرهنگی، سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، مسئولان دفاتر نهاد رهبری در شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان، رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زابل برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور معاون فرهنگی، سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم گفت: دانشگاه علاوه بر اینکه در جهت آموختن دانش به دانشجویان با توجه به علم‌ روز گام برمی‌دارد، باید در جهت گسترش معارف دینی، گسترش فناوری‌ها و رفع نیازها و مشکلات جامعه نیز گام بردارد.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
طلای جهانی پس رفت
صداوسیما ادعای هک را رد کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top